Ana Claudia Pîrvu: „Da, engleza se poate învăța la școală”. Interviu la catedră

0
76

Este bine cunoscut faptul că limba engleză este limba universală, care ne ajută să ne descurcăm, din punct de vedere lingvistic, în orice colț al lumii ne-am afla. În zilele noastre, copiii încep să învețe limba engleză de la vârste fragede, astfel că ajung la un nivel avansat mult mai repede decât ne-am putea închipui. Despre cum ne poate ajuta limba engleză, dar și ce metode putem folosi în predarea acestei limbi străine, aflăm de la Ana Claudia Pîrvu, profesor de limba engleză.

sursa imaginii: canva

RealPress: Care a fost principalul motiv pentru care ați decis să deveniți profesor de limba engleză?

Ana Claudia Pîrvu: Principalul motiv pentru care am decis să devin profesor de limba engleza a fost și este pasiunea pentru cultura și civilizatia anglo-saxonă. Devenind profesor, ai sansa de a-i ajuta pe elevi sa își dezvolte abilitățile de comunicare, să înțeleagă mai bine lumea din jurul lor și să iubească limba engleză.

RealPress: La ce clase predați limba engleză?

Ana Claudia Pîrvu: Predau limba engleză la liceu, dar am și câteva clase de primar și gimnaziu.

„Cei care stăpânesc limba engleză au, de multe ori, un avantaj în fața competiției.”

RealPress: De ce este important ca un copil să învețe limba engleză?

Ana Claudia Pîrvu: Există foarte multe motive pentru care este important ca un copil să învețe limba engleză. În primul rând, are acces la informația globală, deoarece multe dintre resursele educaționale, științifice și culturale importante sunt disponibile în limba engleză. În al doilea rând, poate comunica și colabora cu oameni din întreaga lume, poate înțelege și aprecia diversitatea culturală, poate calatori în străinătate fără să se teama de bariera lingvistică. Trăim într-o lume tot mai globalizată și interconectată, iar abilitatea de a vorbi și înțelege engleza este adesea privită ca o competență esențială pe piața muncii. Cei care stăpânesc limba engleză au, de multe ori, un avantaj în fața competiției.

RealPress: Care au fost cele mai mari provocări pe care le-ați întâmpinat, de-a lungul timpului, în cariera dumneavoastră și cum le-ați depășit?

Ana Claudia Pîrvu: În general, cariera didactică este plină de provocări. Personal, cred că o mare provocare o reprezintă diversitatea din clasă. Elevii pot proveni din medii culturale, sociale și economice diferite, iar nivelurile de învățare pot varia semnificativ. Am încercat și încerc mereu să abordez această provocare prin personalizarea lecțiilor, prin folosirea metodelor interactive și integrarea tehnologiei în clasă, prin oferirea de suport suplimentar acolo unde este necesar.

„Da, engleza se poate învăța la școală”

RealPress: Se poate învăța engleza de la școală? Ce rol are examenul Cambridge?

Ana Claudia Pîrvu: Da, engleza se poate învăța la școală și poți completa studiul acasă vizionând un film sau un documentar în engleză, fără subtitrări, ascultând muzică sau un audiobook, de exemplu. În legatură cu examenele Cambridge, participarea la astfel de examene poate oferi unui elev un obiectiv clar și motivație pentru a-și îmbunătăți abilitățile în limba engleză. Există diferite niveluri de dificultate, astfel încât acesta să poată urma un parcurs de învățare progresiv și să-și îmbunătățească în mod constant competențele. De asemenea, el primește feedback detaliat și rapoarte de evaluare, care oferă informații cu privire la punctele lui forte și punctele slabe. Aceste informații pot sa-l ghideze în procesul de învățare.

RealPress: Care sunt metodele preferate de predare pe care le-ați adoptat, cu trecerea timpului, și de ce?

Ana Claudia Pîrvu: Prefer predarea interactivă a limbii engleze și consider că ea este esențială pentru implicarea și angajarea elevilor în procesul de învățare. Folosesc cu succes metode ca proiecte de scriere creativă, proiecte multimedia, dezbateri pe teme actuale.

RealPress: Cum vă adaptați la diferitele stiluri de învățare ale elevilor dumneavoastră?

Ana Claudia Pîrvu: Reflectez constant asupra metodelor și tehnicilor pe care le folosesc la clasă, ce a avut succes sau nu, ce trebuie să modific sau să adaptez. Încerc să creez medii flexibile de învățare, să furnizez materiale de învățare variate, cum ar fi textele scrise, materiale audio, clipuri video, prezentări și activități practice.

„Este important să fim atenti la nevoile individuale ale elevilor”

RealPress: Cum îi motivați pe elevi, nu numai să fie atenți la lecții, ci și să fie interesați de subiectul abordat?

Ana Claudia Pîrvu: Cred că este important să fim atenti la nevoile individuale ale elevilor și să adaptăm metodele de motivare, în funcție de caracteristicile grupului de elevi. Dacă reușești să creezi un mediu de învățare pozitiv și captivant, cred că poți contribui semnificativ la motivarea elevilor de a învăța limba engleză. Pentru aceasta poți folosi metode interactive, proiecte creative, dezbateri, materiale autentice, aplicații și platforme educaționale atractive.

RealPress: Care sunt cele mai mari rezultate pe care le-ați obținut cu elevii dumneavoastră? Putem vorbi de concursuri sau olimpiade școlare?

Ana Claudia Pîrvu: Unii dintre elevii mei au obtinut rezultate bune la olimpiada de limba engleza- faza județeană, la examenele Cambridge, la examenul de admitere al Facultății de Limbi Moderne, la examenul de admitere la Academia de Politie și Academia Militară.

RealPress: Aveți vreun exemplu de elev, care a refuzat vehement să învețe la disciplina dumneavoastră, dar pe care l-ați făcut să se răzgândească? Daca da, cum ați reușit acest lucru?

Ana Claudia Pîrvu: Da, cred că pot să vă povestesc despre un elev din clasa a IX-a, care era destul de timid și retras la orele de engleză. Participa destul de puțin, iar nivelul de cunoștinte era destul de limitat. Când a ajuns în clasa a XI-a, am rămas extraordinar de surprinsă, când și-a exprimat dorința de a participa la o mobilitate virtuală din cadrul unui proiect internațional Erasmus+ KA2, creând un material în limba engleză pe care l-a prezentat foarte bine, în cadrul întâlnirii de proiect.  Din acel moment a început să participe mai activ la clasă și să acorde mai multă atenție studiului limbii engleze.

Lasă un comentariu